futurestrategy folgte gerne der Einladung, an einer Podiumsdiskussion am 11.Mai in Berlin zum Thema Kommunikation im Ländervergleich Deutschland – Dänemark teilzunehmen. Neben Beiträgen und Erfahrungsberichten von Henry Werner (Burson-Marsteller), Lasse Nørbæk (Colorbox) und Pia Betton (framework und founding partner futurestratgy) hielt Stephan Bohle von futurestrategy einen Vortrag zum Thema  „The death of mass markets – the future is green“. Die von Louise Fuglsang (visitberlin) moderierte Diskussion verdeutlichte, dass das Thema Nachhaltigkeit die Menschen und die Wirtschaft länderübergreifend bewegt und das Innovationen durch grüne Geschäftsmodelle ein Topthema unter den dänischen Journalisten ist. Mit einigen Teilnehmern der Gruppe wurde über mögliche Kooperationen in der Zukunft gesprochen.

fs-podiumsdiskussion1The association visited futurestrategy and framework identity as a part of a trip to Berlin to study differences in communication between Germany and Denmark. Next to contributions by Henry Werner (Burson-Marsteller), Lasse Nørbæk (Colorbox) and Pia Betton (framework identity and founding partner at futurestratgy), Stephan Bohle from futurestratgy introduced his presentation, „the death of mass markets – the future is green“.

The discussion that followed, facilitated by Louise Fuglsang (visitberlin), again made it clear to us all, that sustainability is a relevant and urgent issue for everyone. Interestingly, the Danish journalists stated, that sustainability is one of the main topics for danish journalism at the moment. We certainly can’t say the same thing about Germany journalism. During the meeting, futurestrategy also discussed possible cooperations with members of the Danish association.

fs-podiumsdiskussion1

 

Kommentare sind geschlossen